Elskovskuler

Erotisk stimulering & trening

Og hva bevirker det?

  • Styrker de intime musklene
  • Fremmer gjennomblødningen
  • Fremmer lystfølelsen
  • Øker sannsybligheten for orgasme

Sexologen Anja Drews

Det er en direkte sammenheng mellom bekkenbunnsmuskulaturen og lystfornemmelsene våre! De omfatter de ytterste erogene sonene rundt anus, skjeden og urinrøret. Lystfølelsene begrenser seg derfor ikke til klitoris og vagina, men fremkalles av lystnervene i hele underlivet. Denne følelsen kan økes ytterligere ved hjelp av lek med bekkenbunnsmuskulaturen.

Slik fungerer det

De klassiske elskovskulene består av to hule kuler som har ei lita metallkule inni. Ved beveglse begynner kulene å rotere og svingningene brer seg ut. Det stimulerer nervene i vagina. Samtidig spenner bekkenbunnsmuskulsturen seg for å holde kulene på plass - effektiv og samtidig lystgivende trening.

Alle ekskovskulene finne du her »

Tips & øvelser
fra sexolog Anja Drews

Er du klar for lystfølelser? Still deg avslappet med beina lett bøyd og en hoftebredde fra hverandre. Du kan alternativt legge deg ned. Lukk øynene og prøv å gjenkjenne følelsen i bekkenet. Legg en hånd nederst på magen og en nederst på ryggen. Så lar du bekkenet bevege seg frem og tilbake i takt med pusten din. Lek med bekkenbunnsmuskulaturen ved å spenne og avspenne muskelene og la bevegelsen i bekkent gå raskere eller saktere. Hva føler du? Brer det seg muligens en svak opphisselse? Vidunderlig, ikke sant? Og denne energien kan du bruke på deg selv.

Det er enkelt å trene bekkenbunnsmusklene: I et kurs for bekkenbunnsgymnastikk, ved yoga og pilates. Eller ganske enkelt hjemme, på kontoret eller på bussholdeplassen. Helt sant! For dette er en type trening du kan gjennomføre uten at noen merker det. Spenn bekkenbunnsmusklene i tre sekunder (knip på samme måte som når du stopper urinstrålen). Og så slapper du av, før du spenner igjen. Dette kan du gjøre flere ganger om dagen - hvor som helst!

“Jeg synes alle kvinner burde vie bekkenbunnen mer oppmerksomhet! Under et svangerskap, når man blir eldre eller ganske enkelt av lystgrunner. Når du regelmessig trener bekkenbunnen, fremmer du blodgjennomstrømmingen og får en mer bevisst lystopplevelse. ”

Vi tar forbehold om feil og endringer. Kun så lenge lageret rekker. Kun online.